четверг, 2 февраля 2017 г.


Дата  02.02.2017
Урок зарубіжної літератури 6 клас.
Тема: Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.
Мета: навчальна: ознайомити учнів із подальшим розвитком подій в оповіданні Д. Лондона; допомогти учням усвідомити його ідейно-художні особливості, пізнавальну та виховну спрямованість;
розвивальна: розвивати образне та логічне мислення учнів, навички роботи з художнім текстом, уміння виразно, вдумливо читати, переказувати, характеризувати героїв, виділяти головні думки, висловлювати свої міркування та враження;
виховна: прищеплювати учням прагнення до загартування духу й тіла, до збереження власної гідності, імені Людини.
Тип уроку: комбінований урок
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1Інтерактивний прийом «Лови помилку».
* Джек Лондон народився в Англії (США, Сан – Франциско).
Джек Лондон видатний англійський (американський) письменник.
* Справжнє прізвище Дж. Лондона – Семюел Клеменс (Джон Гріффіт).
Джек Лондон отримав гарну освіту (в 12 років почав працювати).
В 7 років Д. Лондон почав навчатися (в 19 років сів за парту).
* Д. Лондон ніколи не відвідував Клондайк ( був золотошукачем на    Клондайку)
* «Любов до життя» - це пригодницький роман (оповідання).
* Події оповідання відбуваються в Африці (на Півночі).
* Джек Лондон прожив 33 роки (40 років)
Висновок: Джек Лондон був людиною наполегливою, працьовитою. Його твори відкрили американцям Північ. Джека Лондона як письменника цікавили яскраві  особистості, а суворі умови дикої Півночі давали можливість розкрити їх у своїй повноті.
Прослухайте акровірш присвячений Джеку Лондону.
Людина, яка не скоряється,
Осяяна сильним духом,
Назавжди для людства лишається
Духовним розрадником, другом.
Обставини, час, примхи долі
Не знищать жаги до життя і до волі.
ІІІ. Мотивація.
-         Жертвувати собою заради інших  людей – це героїзм. Однак іноді героїзмом стає боротьба не за чуже, за власне життя. Саме такий сильний людський характер створив і Джек Лондон в своєму оповіданні «Жага до життя». Саме про це буде наша розмова.
-         Епіграф нашого уроку: «Настільки людина перемагає страх, настільки 
                                          вона є людиною»
                                          Томас Карлейль, анг.письменник, історик.
Очікувані результати:
·                   знати текст;
·                   вміти відстоювати свою точку зору з опорою на текст;
·                   вміти складати характеристику головним героям твору;
·                   пояснювати сенс відсутності імені головного героя;
·                   визначати роль пейзажу оповідання;
·                   зрозуміти й пояснити назву твору та визначити його ідеї;
Запитання: Де відбуваються події в оповіданні Джека Лондона «Жага до життя».              
                  
                Повідомлення географів:
1.     Клондайк – ріка в Північній Америці , на північному заході Канади, права притока Юкону. Бере свій початок у горах Маккензі. Довжина 180 км. У басейні Клондайку  наприкінці 19 ст. були відкриті родовища золота.
Почалася «золота лихоманка», і тисячі золотошукачів  кинулися за щастям. Багато з них загинуло від морозів, цинги і браку досвіду виживання в суворих північних краях.
2.     Клондайк знаходиться на Алясці. Аляска – півострів на північному заході Америки, що простягся на 700 км, завширшки від 10 до 170 км. Поверхня гориста. Переважає тундрово-лугова рослинність, у горах – хвойні ліси, зарості вільхи. Основне заняття населення – риболовля і звіробійний промисел. Клімат холодний, континентальний.
1.     Стислий переказ оповідання (ланцюжком).
2.     Перегляд ілюстрацій і відео до твору Д. Лондона «Жага до життя».
Зараз ви переглянете букртейлер «Жага до життя». Ви прослухаєте пісню В. Висоцького «Белое Безмолвие», переглянете репродукції картин художника Рокуелла Кента, кадри з кінофільму «Жага до життя». І дасте відповіді на запитання:
-         Як пісня перегукується з оповіданням Д. Лондона «Жага до життя»?
(Місце дії – Північ, напруженість, драматизм ситуації, людські відносини).
-         Яке враження призвели на вас полотна? Які фарби в них переважають?
-         Як в кінофільмі передаються образи головних героїв
IV. Новий матеріал.
1.     Словесне малювання.
-         Яким я уявляю собі героя оповідання «Жага до життя»?
2.     Інтерактивна вправа «Сонечко»
-         Схарактеризуйте героя оповідання, яким він постає з перших сторінок твору.
3.     Складання схеми «Які почуття переживає герой оповідання?»
Змореність------холод-------страх-------голод-------біль------ненавість---------відчай-------виснаженість--------сміливість---------бажання жити--------спокій-----терпіння------сила волі-------жага до життя.
-         Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосується його фізичного і морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується скудною «їжею», біль в ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічається зміна  на краще: це сміливість, проявлена під час  зустрічі з ведмедем, усвідомлення нестерпного бажання жити, спокій, що змінив страх, терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».
4.     Система образів оповідання

1)    Герой і Білл
-         Чому Білл зрадив друга?
-         Як він поплатився за зраду?
Висновок : Природа покарала його за підлість і жорстокіст. В житті нічого не минає безслідно .
-         Чому герой оповідання не взяв золото «друга»?
-         У чому різниця між цими персонажами?
2)    Герой і Вовк
-         Які почуття викликає у героя вовк?
-         Чому людина перемогла?
Проблемне питання:
-         Чи варте золото того, щоб задля нього ризикувати і навіть віддавати життя?
3)    Робота з текстом.
Герой і природа
Висновок:
Природа ніби кидає виклик, змушує боротися, прагнути вижити, довести свою силу. 
V. Закріплення знань та умінь.
1. Бесіда
- Життя таке  суєтне і скороминуще. Тільки життя змушує страждати.
Померти не боляче. Померти - заснути. Смерть - це означає кінець, спокій.
Чому ж тоді мені не хочеться помирати? Так говорить герой оповідання.
- Що не дало герою загинути?
- Чому, на вашу думку, автор не дав імені своєму героєві?
Назву оповідання Лондона перекладають по-різному: «Любов до життя» і «Жага до життя».  Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору?
(Любов – внутрішній духовний потяг до чого чи до кого-небудь. Жага – надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення, почуття).
VI. Підбиття підсумків уроку.
1.     Інтерактивна вправа «Займи позицію»
-         Чи є актуальною тема оповідання Д.Лондона «Жага до життя»
( позицію пояснити)?
Висновок уроку: "Любов до життя" - це розповідь про мужню людину, яка вистояла  у таких страшних випробуваннях, як самотність, зрада друга та боротьба із суворою північною природою.
Найголовніше - подолав себе, свій страх, свій біль.
Оцінювання
Домашнє завдання: стор. 152, відповіді на запитання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий